כיצד בוחרים יועץ השקעות פרטי – המדריך המלא

| 0

אנשים רבים רוצים להגדיל את כמות הכסף שברשותם והם בוחרים לעשות זאת על ידי השקעה בשוק ההון. כל אחד יכול להשקיע בשוק ההון – אבל לרובנו אין את הידע או את הכלים המתאימים בשביל לדעת כיצד ובאיזה אפיק השקעה עדיף לנו להשקיע. על-מנת שהאפשרות ליהנות מרווחים מההשקעות שלנו תהיה פתוחה בפנינו אנחנו יכולים לפנות ליועץ השקעות פרטי שיעניק לנו ייעוץ מקצועי, איכותי ושקול. כיום ניתן לפנות ליועץ השקעות פרטי אשר בשונה מיועצי השקעות בבנקים יוכל לייעץ לנו איך ובמה כדאי לנו להשקיע מבלי להיות קשור בשום צורה לחשבון הבנק בו מתנהל תיק ההשקעות שלנו – כלומר לתת לנו ייעוץ חיצוני לחשבון.

פגישה ראשונית וקביעת תנאים – צעד חשוב בבחירת יועץ השקעות פרטי

הצעד החשוב ביותר בבחירת יועץ השקעות פרטי היא פגישה ראשונית אתו וקביעת התנאים של ההתקשרות שלנו מול היועץ. במהלך הפגישה הראשונית עם היועץ אנחנו יכולים להתרשם ממנו – האם הוא בעל השכלה אקדמית נרחבת (תואר ראשון? שני?), כמה זמן הוא עובד בשוק ההון, אילו תפקידים אייש בעבר, באילו גופים עבד וכו’. בפגישה הראשונית – אם נהיה מעוניינים – נוכל להראות ליועץ את מבנה תיק ההשקעות הנוכחי (אם קיים) והוא יבדוק אותו עבורנו על-מנת לבחון האם הוא בנוי באופן המיטבי עבורנו או לא. בנוסף על-כך, בפגישה זו נוכל גם להגיע להסכמה בנוגע לגובה התשלום שנשלם לו. דבר חשוב נוסף – תמיד כדאי לבקש בפגישה זו מיועץ ההשקעות כמה מספרי טלפון של לקוחותיו על-מנת לקבל מהם מידע נוסף ולשמוע את חוות-דעתם.

להיות עם היד על הדופק – בחירת יועץ השקעות פרטי לפי הצרכים שלנו

כאשר אנחנו בוחרים יועץ השקעות פרטי עלינו לבחור אותו בהתאם לצרכים שלנו. חשוב שבכל רגע נתון נהיה עם יד על הדופק בנוגע להשקעות שלנו ולפיכך חשוב שנהיה מטופלים על-ידי איש מקצועי ביותר, מנוסה ומיומן ואשר זמין עבורנו בכל רגע. מעבר לבנייה הראשונית של תיק ההשקעות וייעוץ שוטף לו, יועץ ההשקעות יוכל לסייע לנו בכל שאלה שתתעורר אצלנו בנוגע למניה כלשהי או אפיק השקעה אותו אנו שוקלים. יועץ השקעות פרטי הוא הסמכות המקצועית בה נוכל להסתייע על-מנת להשקיע בתבונה בשוק ההון. כיום רוב האנשים שברשותם תיקי ניירות-ערך עדיין מסתייעים באמצעות הבנקים או בתי השקעות, אך עובדה היא כי בשנים האחרונות עובר שוק ההון מגמה מובהקת של גידול בכמות יועצי ההשקעות הפרטיים.

לסמוך על תחושות ועל העובדות בשטח בבחירת יועץ השקעות פרטי

כאשר אנחנו מחליטים להשקיע בשוק ההון בעזרת יועץ השקעות פרטי אנחנו צריכים ללמוד לסמוך מצד אחד על תחושת הבטן שלנו ועל העובדות בשטח – ניסיון מקצועי, השכלה אקדמית נרחבת, ולשאול את עצמנו האם אנחנו מרוצים מתוצאות תיק ההשקעות שלנו בבנק או בבית ההשקעות – או שנוכל להיות מרוצים הרבה יותר אם יועץ השקעות פרטי יופקד על תיק ההשקעות שלנו. בכל השקעה בשוק ההון יש לפעמים סיכון או סיכוי לרווח והפסד ובסופו של דבר עלינו לקבל החלטות לפי שיקולים הגיוניים ולפי היכולת שלנו להיות גמישים בהשקעות שלנו.