ייעוץ פנסיוני

פורסם ב: blog | 0

רבים מאתנו אינם חושבים כרגע על התקופה שאחרי הפרישה משוק העבודה משום שהיא נראית לנו רחוקה מדי ומעדיפים לטמון את הראש בחול . אומנם בפועל חשוב שנתכנן את ההוצאות הכלכליות שלנו לשנים שבהן לא תיווצר לנו הכנסה מעבודה ושנוכל לשמור על רמת חיים גבוהה כפי שהייתה לנו.

כל מה שצריך לדעת על ייעוץ פנסיוני

ייעוץ פנסיוני משמעותו מתן ייעוץ באשר להשקעתו של הפרט בקופות גמל קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, ביטוח חיים ומכשירים פיננסים נוספים שמיועדים לחיסכון לטווח הארוך ולגילאי הפרישה. מכשירים אלו שהיו בעבר משווקים על ידי הבנקים, מוצעים כיום לציבור על ידי חברות הביטוח ובתי השקעות.הייעוץ הפנסיוני נועד כדי להתאים את ההסדרים הפנסיונים הקיימים של הפרט לצרכים והמטרות האישיות שלו ושמירה על איכות החיים שלו בגיל הפרישה.

לפני שפונים לאיש מקצוע בתחום של ייעוץ פנסיוני ישנם מספר דברים שחשוב לדעת. ראשית,  לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני) תשס”ה-2005, יועץ פנסיוני חייב לעבור בחינות הסמכה ולקבל רישיון עיסוק בתחום של ייעוץ פנסיוני ממשרד האוצר.

בדומה החוק גם קובע שאסור שליועץ הפנסיוני תהיה זיקה לתוכניות ההשקעה שהוא מציע לכם ומחייב אותו לשמור על אובייקטיביות . כל זאת בניגוד לסוכני ביטוח או משווקי ביטוח פנסיוני, אלו יכולים לקבל עמלות מגופים שונים כדוגמת חברות הביטוח או בתי ההשקעות המציעים את המכשירים הפיננסים השונים.

היועץ הפנסיוני מחויב לבחון את כדאיות ההשקעה של הלקוח באותו מסלול רק לאחר בחינת מצבו הכספי, צרכיו האישיים, מצבו התעסוקתי, מצבו הבריאותי, מצבו המשפחתי, סגנון החיים שלו, רמת החיים שלו ונסיבות נוספות שהלקוח הסכים והיה צריך למסור מידע לגביהן.

ייעוץ פנסיוני לוקח בחשבון אספקטים שונים בחיים של הפרט ולכן מחייב את איש המקצוע להיות בעל יכולת הבנה בתחומים מקצועיים שונים כדוגמת שוק ההון, דיני המיסים ועוד.